”kokosnötsskålar”
veckans hälsoutmaning paleo ät naturligt

På måndag är det dags för nästa veckas hälsoutmaning och kommande vecka handlar om Paleo.

 

Veckans utmaning: Ät naturligt

Under vecka 41 kör vi Paleovecka! Paleo, eller stenålderskost som den även kallas innebär att man äter som man gjorde på stenåldern. Alltså så som vi är skapta för att äta.

 

Ät mycket av:

  • Ägg
  • Grönsaker & rotfrukter
  • Fisk, kött & skaldjur
  • Nötter och fröer
  • Frukt och bär (Undvik gärna större mängder frukt och välj gärna ekologiskt.)

 

Undvik:

  • Mejeriprodukter
  • Spannmål & baljväxter
  • Processad mat
  • Raffinerat socker
  • Ät så lite kemiska tillsatser som möjligt

Frågor? Skriv dem i kommentarerna så svarar jag!

 

Paleo guide veckans hälsoutmaning

Ladda ner min e-bok – gratis!

I samband med veckans hälsoutmaning får du ett ex av min Paleo-guide! Prenumerera på mitt nyhetsbrev så skickas den till din mail! (för er som redan prenumererar fanns den med i senaste nyhetsbrevet.)

I nyhetsbreven hittar du tips, inspiration, ser kommande veckas utmaning och får även se veckans luckor i kommande Julkalender – missa inte det!


 

Tidigare utmaningar

Är du suger på fler utmaningar eller vill kombinera veckan utmaning med en till, hittar du tidigare utmaningar här:

v 36 – Skippa socker, mjöl och mjölk
v 37 – 10 000 steg om dagen – under 1 vecka
v 38 – Squatpositionen
v 39 – Gå på toaletten rätt
v 40 – Bättre och mer sömn

 

Följ mig här:

För inspiration, tips och recept, följ mig gärna på Facebook och Instagram och missa inte att prenumerera på nyhetsbrevet!

 

Total
34
Shares

Missa inte Nyhetsbrevet!

Få tips, nyheter och nya recept direkt i inkorgen – Prenumerera på mitt nyhetsbrev!

7 kommentarer

  1. Hej,
    Bra utmaning tycket jag Äta mycket grönsaker/rotfrukter borde alla göra. Jag och familjen hänget på – med viss modifiering 🙂 Quinoa och havregryn (i gröt) kommer vi att äta. Behövs i uppladdningen inför nästa helgs maraton.
    Ha en bra vecka.
    /Helena

    1. Hej Helena!
      Kul att höra 🙂 Och tumme upp för modifieringen! Precis så man ska göra, anpassa det efter det som passar familjen bäst!

      Ha en fin vecka och lycka till på loppet!

      Kram

      1. Du har inget bra tips på lut om något recept på nötmjölk man kan göra själv, som funkar bra i kaffe? Jag gör t ex supergod (till gröt) mandelmjölk på bara mandlar & vatten, men den ”rundar inte av” kaffet på samma sätt som t ex iKaffe.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

*
*

Close