träning tabata

Träningstips: Tabata intervaller

av Cecilia Folkesson

Då var det gjort! ÄNTLIGEN tog jag mig till gymmet efter månader av dåliga ursäkter. Gjorde tvärt emot vad jag brukar göra: tog det lugnt. Få se om min nya strategi resulterar i många besök på gymmet de kommande månaderna.

Tips! Har du dålig inspiration, kör tabata intervaller. 20 sekunder arbete, följt av 10 sekunders vila. Repetera åtta gånger med max ansträngning. Varje tabata bli totalt 4 minuter. Låter inte alls lika jobbigt som det är. Det finns flera olika tabata-appar att ladda ner, jag använder denna.

 

Man kan köra tabata med i princip vilka övningar man vill. Efter ynka 2,5 kilometer jogg på löpbandet körde jag dessa:

– Situps
– Utfall med viktplatta
– Kettlebellswings
– Double wave med rep

 

träning tabata

Inte det mest genomtänkta passet, men tillräckligt för att bli helt slut och vingla ner för trapporna till bilen…
Nu väntar jag med spänning på kommande träningsvärk.

 

2 kommentarer
0

Du kanske även gillar detta

2 kommentarer

Eva Svärd - Blogg om utmattningssyndrom 16 november, 2016 - 11:14

Ååååå körde Tabata med min PT innan jag fick utmattningssyndrom, kände nu att jag saknar. KRAM

Svara
Cecilia Folkesson 16 november, 2016 - 20:56

Förhoppningsvis kan du träna det snart igen 🙂
Kram

Svara

Skriv en kommentar

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More