Gravidstatus v.35

av Cecilia Folkesson

Jag har försökt att hålla denna sida så fri från bebis- och gravidinlägg som möjligt. För hur många är egentligen gravida eller bryr sig det minsta om hur stor mage jag har? Rätt många faktiskt!

Jag får massa mail om graviditet kombinerat med lågkolhydratskost, Paleo och LCHF. De flesta är positiva till det och många är/har varit gravida och äter precis som jag gör. Eller ungefär i alla fall. Och nästintill alla tycker det funkar/funkat perfekt.

Sen ska man självklart lyssna på kroppen. Mår man superdåligt och inte kan behålla någon mat förutom rostmackor, ät rostmackor. I alla fall tills illamåendet går över. Jag åt lite skorpor i början, men magen sa ifrån så jag gick över till äggen. Även om jag inte alls var sugen på ägg. Men kroppen mådde betydligt bättre av det. Speciellt magen.

Sen är denna kommentaren väldigt vanlig: är man sugen på socker behöver kroppen socker. Men då behöver man ju inte springa och köpa ett kilo lösgodis. Bär och rotfrukter funkar lika bra och är extremt mycket nyttigare än ferraribilar och banana skids.

Här kommer min gravidstatus v35
Foglossningar från helvetet. Men det är allt. Jag gick upp rätt snabbt i början och mage växte snabbare än under mina två första graviditeter, men nu går det inte lika snabbt längre. Ungefär vad jag misstänkte skulle hända. Vågen visar ca 11 kilo plus. Jag vägde ungefär 61 kilo till mina 170 cm när jag blev gravid. Sockersuget som kom över mig likt en dimma har försvunnit. Jag stod emot, och det lönade sig.

 

6 kommentarer
0

Du kanske även gillar detta

6 kommentarer

Ida 2 juli, 2014 - 16:51

Jag har tyckt att det har varit extra roligt att följa din blogg sedan du blev gravid, eftersom jag var gravid samtidigt som dig (jag la dock ett par graviditetsveckor före dig)! Ser fram emot att läsa inlägg om amning senare i sommar (om det nu blir några sådana, men jag hoppas)! Lycka till och hoppas att du blir av med foglossningen snart. Själv hade jag tur så att min foglossning helt försvann över en natt när barnet sjönk ner och stabiliserade bäckenet inifrån 🙂

Svara
Cecilia Folkesson 4 juli, 2014 - 09:08

Kul att höra!
Åh, hoppas min försvinner med! Extremt jobbigt nu.. Men men, snart är det över 😉
Amning är absolut målet. Det har funkat, om än trögt med mina två andra.

Lycka till med allt!
// cecilia

Svara
Anna-Karin 2 juli, 2014 - 17:27

Hej!
Jag läser din blogg med stor behållning, extra guldstjärna för alla recept som gör livet enklare 🙂
Längs ned under dagens post såg jag en notis om rutakuten och då slog det mig att jag kunde komma med ett önskemål/tips på vad jag gärna skulle läsa. Bra övningar efter förlossning eller generellt träningsupplägg när man behöver komma igång igen. Efter min förlossning när jag ville börja träna fick jag inget görhör någonstans. Och jag hittade ingen info om det heller. Ta det lugnt, fick jag höra. Mys med bäbisen. Promenader räcker. Nu är jag inte gravid men jag har fortfarande problem med ländryggen och idag vet jag att det hade kunnat undvikas.
Hoppas allt går bra för dig och bebben!
Med vänlig hälsning//Anna-Karin

Svara
Cecilia Folkesson 4 juli, 2014 - 09:09

Hej Anna-Karin,
Tack 🙂

Jag ska absolut tänka på det när det är dags för träning igen. Få se hur länge jag kan hålla mig innan det blir dags 😉

Hälsningar Cecilia

Svara
Marlene 2 juli, 2014 - 21:06

Jag som inte är gravid men har många vänner som är det tycker att det är intressant och följa. Hur du tänker, resonerar och mår då det är många som diskuterar lchf i olika livssituationer. Sen ska nämnas att jag är grymt imponerad av din viljestyrka!

Svara
Cecilia Folkesson 4 juli, 2014 - 09:10

Åh tack! Kul att höra 🙂

Svara

Skriv en kommentar

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More