chiabowl chiapudding

Chiabowl med banan och kakao

av Cecilia Folkesson

Annonslänkar

 

Chiabowl med banan och kakao är en superlyxig frukost eller mellanmål!

 

Tröttnat på chiapudding? Om man varierar topping tycker jag det är omöjligt att tröttna på denna gluten- och mjölkfria bowl!

 

 

Chiabowl med banan och kakao

(1 portion)

 

Topping:

 

 

chiabowl chiapudding

 

Gör så här:

  1. Blanda chiafrön med nötmjölk, kakao och vaniljpulver i en skål.
  2. Ställ in i kylen ca 30 minuter och rör om någon gång under tiden.
  3. Skär/dela bananen, pudra med kanel och stek snabbt i kokosolja. Man kan även ha på lite kokossocker för en mer karamelliserad smak. 
  4. Toppa chiabowlen med bananen och en klick nötsmör och toppa med hackade nötter och kakaonibs!

 

 


Följ mig här

Här kan du följa mig för fler tips, recept och inspiration:
Instagram
Facebook
Nyhetsbrev

 

0 Kommentar
0

Skriv en kommentar

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More