påsk folkesson

Veckans lista + ny utmaning!

av Cecilia Folkesson

– Innehåller annonslänkar –

 

 

Hoppas ni haft en härlig påsk! Vi har nog aldrig varit ute så mycket tillsammans som förra veckan. Det måste väl vara det enda positiva med denna period?

Vi har varit ute på minst en runda om dagen och hittar nya plaster att gå på. Om barnen gillar det? Faktiskt! Det är såklart lite sura miner innan, men det ändras snabbt när de väl kommer ut.

 

 

Veckans utmaning – hemmaträning

Så kul att så många var med i förra veckans utmaning: 100 000 steg i påsk!

Denna vecka kör vi hemmaträning istället. Men man kan såklart köra förra veckans passa även denna vecka – eller i alla fall satsa på 10 000 steg om dagen. För man mår ju trots allt mycket bättre om man rör på sig!

 

Veckans hemmaträning:

  • 100 air squats
  • 50 sit ups
  • 25 push ups

Här kan man anpassa efter hur mycket man vanligtvis tränar. Jag kommer börja med två varv och sen eventuellt köra tre varv nästa gång. Man får se hur det känns helt enkelt!

Tagga gärna dina bilder på Instagram med #hejveckansutmaning så kan vi följa och peppa varann!

 

 

Veckans recept

raw cheesecake passionsfruktFörra veckans mest klickade recept: Raw cheesecake med mango och passionsfrukt.

 

 

Veckans Instagram

Glutenfri kladdkaka

Nyttig glutenfri kladdkaka var veckans mest populära på Instagram. Du gör den enkelt i matberedare eller med stavmixer och ska bara gräddas i 12 minuter!

Recept: Nyttig glutenfri kladdkaka

 

 

Veckans serie

the innocence files
På onsdag släpps The innocence files på Netflix. Jag älskar denna typ av dokumentärer – så ser verkligen fram emot att sträckkolla denna;)

 

 

Veckans tips

nyttig snabbmatVeckans tips: Bra snabbmat! Här hittar du tips på vad jag brukar har hemma:

Superbröd – Glutenfritt naturligt bröd som blir en perfekt snabb frukost. Jag brukar toppa med tahini och avokado – sååå gott!

Tahini – bred på mackan, ha i din hummus eller blanda ihop med pressad citron, en skvätt vatten, pressad vitlök och salt och peppar för en supergod dressing.

Mini Gnocchi – Glutenfria gnocchis som bara tar några minuter att koka. Servera med ruccola, pesto och hackade valnötter. Ringla över olivolja, citron och toppa med salt och peppar.

Falafel – Glutenfri falafelmix som barnen älskar! Jag gör små biffar och steker i rikligt med smak/doftfri kokosolja så de får en krispig yta.

 


Följ mig här

Här kan du följa mig för fler tips, recept och inspiration:
Instagram
Facebook
Nyhetsbrev

 

0 Kommentar
0

Du kanske även gillar detta

Skriv en kommentar

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More