”kokosnötsskålar”
cecilia folkesson egentid

Inför sommaren lägger väldigt många stort fokus på att komma i form.

Efter nyårslöftena avlagts kryllar gymmen av träningssugna som vill fixa drömkroppen till sommaren. Men hur längre brukar dessa löften hållas? Inte jättelänge om du frågar mig…

Hade du en bra start i vintras men hunnit tappa bort motivationen i vår? Det har jag några bra tips på hur du kan kickstarta inför sommaren. För det är ju på sommaren det är absolut härligast att jogga, träna och promenera utomhus och äta nyttig och god mat.

 

Ät bra och ren mat

periodisk fastaBra mat är superviktigt. Skippa socker, mjöl och mjölkprodukter så har du kommit en bra bit på vägen. Och försök att äta så ren mat som möjligt.

Du hittar alla mina recept här

 

Skapa nya vanor

hälsosammare livVanor och rutiner låter inte speciellt kul – men det är väldigt bra! Bestäm dig för ett datum och gå all in. De behöver inte göra världens största förändringar utan anpassa dem utifrån dig.

Äter du skräpmat och inte rör på dig alls: Dra ner på socker och mjöl och gå en runda om dagen.

Joggar du två dagar i veckan du och äter relativt bra: lägg till ett pass intervaller och se över om du kan optimera din kost på ett sätt som blivit ännu bättre.

 

En runda om dagen

kom igång med träning fitbitMotion är bra både för hjärnan och kroppen. Om du redan rör på dig dagligen – bra jobbat! Om inte – försök att få till en runda om dagen.

Jag tycker upplägget “En runda om dagen” är perfekt! Det kan man nästan uteslutande lösa. Hinner man inte jogga – gå till barnens fotbollsträning eller cykla affären.

Ett annat bra tips är stegräknare. Att mäta motiverar i alla fall mig. Jag brukar sätta 10 000 steg om dagen som ett bra mål. Då tar man de där trapporna istället för hissen…

 

Torrborsta kroppen

torrborstaTorrbortsning är inte bara bra för att stimulera lymfsystemet utan även för att reducera celluliter.

Anledningen till celluliter beror bland annat på dålig blodcirkulation, dålig kost, ohälsosam livsstil och för lite träning. Men kan också bero på hormonella rubbningar och genetiska anlag. Hudens spänstighet minskar när vi blir äldre och det påverkar också.

Ett bra tips är att ta tillskott av kollagen – Läs mer här

 


Följ mig här:

För inspiration, tips och recept, följ mig gärna på Facebook och Instagram och missa inte att prenumerera på nyhetsbrevet!

 

 

Missa inte Nyhetsbrevet!

Få tips, nyheter och nya recept direkt i inkorgen – Prenumerera på mitt nyhetsbrev!

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

*
*