”kokosnötsskålar”
julkalendern ceciliafolkesson ToppHälsa

– Luckan presenteras i samarbete med ToppHälsa – 

 


Tävlingen är avslutad och luckans vinnare är Alva och Jenny! Missa inte att vara med och tävla i kommande luckor. Du hittar dem på ceciliafolkesson.se klockan 06:00 ända fram till julafton.

 

I dagens lucka vinner 2 tävlande 5 nr av ToppHälsa samt ett par varma tights med hög midja från Röhnisch.

ToppHälsa hjälper dig att ta de enkla, men effektiva stegen mot ett skönare, härligare och hälsosammare liv. Räkna med 100 procent pepp och inspiration med de bästa träningstipsen, de godaste och nyttigaste recepten och den smarta vägen till naturlig skönhet. ToppHälsa hjälper dig att plocka fram ditt bästa jag – i dag.

För dig som inte vinner finns ToppHälsas rabatterade kampanj här. 

 

Så här är du med och tävlar:

Dela med dig att ditt bästa tips för att komma igång med träningen efter ett uppehåll!
Skriv ditt tävlingsbidrag i kommentarerna nedan så är du med och tävlar!

Tävlingen avslutas ikväll (24:e december) klockan 23:59 och vinnarna presenteras dagen efter i detta inlägg. Du kan självklart vara med och tävla igen imorgon, även om du redan vunnit en lucka.

Lycka till!

 


Totalt vinstvärde: 949 kr. Prenumerationen avslutas automatiskt. Juryns beslut går ej att överklaga. Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren. Du måste vara över 18 år och bosatt i Sverige för att delta.

 

Total
8
Shares

Missa inte Nyhetsbrevet!

Få tips, nyheter och nya recept direkt i inkorgen – Prenumerera på mitt nyhetsbrev!

46 kommentarer

  1. Min bästa tips är att bestämma fasta dagar och tider när man ska träna för att det ska bli gjort, då finns inga ursäkter när det är dags att ta en tur i spåret.

  2. Mentala tankesättet jag bär med mig för att motivera mig, hur tungt det än är att gå till gymmet eller ta mig ut i spåret, är att man ångrar aldrig ett träningspass och att vinsten är större än att stanna hemma. De stora stegen blir just stora för att vi tar flera små kliv.

    God Jul! ❤️

  3. Jag varvar löpning och promenad i början när jag inte sprungit på länge; springer några minuter- går en minut och så upprepar jag det tills det blivit en lagom runda. Funkar bra för mig!!

  4. Det börjar i tanken. Tänk positiva tankar om träningen. Hur skönt det kommer att kännas efteråt. Den sköna duschen eller bastun som väntar. Bestämma sig för att gå till träningen utan några förväntningar och att göra sitt bästa utan att ta ut sig för mycket. Viktigast att man har tagit sig dit och sedan kommer det att bli lättare.

    Har man jobbat på dagen så är det bäst att inte gå hem emellan utan gå direkt och träna

    God Jul

  5. Ta bort alla krav på dig själv och bara gör det! Tänk inte att du ska prestera på samma nivå som innan ditt uppehåll. Ingen stress och ingen press på dig själv. Njut av att få röra på dig.

  6. Tänk rätt tankar, hur skönt det är efter ett träningspass. Börja lugnt, gå några minuter för att sedan springa några minuter. Öka sedan tiden du springer. Sätt upp delmål och belöna dig själv när du nått dina mål. Din kropp kommer att tacka dig för hur bra du mår efter en springrunda.

  7. Att göra det en tycker är kul är a och o. Sänk kraven och bara gör något. Bättre lite än inget. Ta med en vän så kan ni peppa varandra
    Och kom ihåg att den mentala träningen är minst lika viktig som den fysiska!

  8. Jag behöver skriva scheman för vad jag ska göra varje dag och sen kryssa av det jag gör, utan den uppföljningen blir jag fort slö..

  9. Köp nya snygga träningskläder, de brukar peppa mig att komma iväg ! Om inte de hjälper är de bara att gå iväg , lusten brukar komma efter några gånger!

  10. Mitt bästa tips är att välja rolig träning, som man får lust att göra, så att den verkligen blir av! Träning ska inte kännas som ett straff, utan som något som ger energi och gör att man känner sig pigg och tillfreds efteråt. Själv gillar jag t ex yoga, dans, styrka och body combat. Senaste året har jag nästan bara kunnat träna yoga, pga min besvärliga astma. Nästa år hoppas jag bli bättre i astman, och kunna komma igång med annan träning igen!

  11. Börja bara och ha inte för höga krav. Gör något du tycker är roligt även om det innebär lek i studsmattan med barnen. Det viktigaste är att träningen blir av.

  12. Le!
    Le varje gång du tänker på träning, varje gång du gör dig redo att träna och le när du tränar! Då frisätts uppmuntrande må bra-hormoner!

  13. Mitt bästa tips för att komma igång med träningen är att göra ett träningsschema dom är rimligt att klara av. Gör små delmål eller sätt upp belöningar som motivation.

  14. Skaffa dig ursnygga träningskläder som du trivs i, och som du bara måste få visa upp
    Gå gärna på ett grupp-pass med bra musik och en riktigt peppande tränare.
    Njut och koppla av i bastun efteråt.
    Du kommer att längta till nästa pass!

  15. För mig hjälper det att använda mig av mantrat: “Man ångrar aldrig ett träningspass”!
    Hur jobbigt det än känns att ta sig iväg, så måste jag alltid påminna mig om hur nöjd jag känner mig efteråt, oavsett om jag känner mig trött, sliten, klen, stressad osv… Man är ALLTID nöjd efteråt!

  16. Mitt bästa tips är att först börja motivera dig själv med hur bra det alltid känns efter att du har tränat. Sedan bestämma en tid när du ska börja. Då gäller det att inte ta i för mycket utan börja mjukt.
    Efter den första gången bokar du in nästa träningstillfälle till några dagar senare. Detta är viktigt! Boka INTE upp träningstillfällen i ett halvår framåt. Det blir för jobbigt mentalt. Ta det mjukt den här gången också. Boka sedan upp nästa träning. Forsätt så flera gånger tills du känner att det är dax att öka lite i tid och intensitet.
    Det ska kännas behagligt efteråt. Det är en bra mätare. Du ska vinna något på träningen. Det vill säga känna dig starkare och inte utmattad .
    GOD JUL!

  17. Att fundera på vad man tycker är kul i träningsväg eller iallafall det som känns lite lustfyllt. Och börja med det, ta små steg i början för att sen öka på sikt om det känns bra. Att snarare lägga till fysisk aktivitet än att förbjuda sådan man redan gör, brukar va lättare att skapa en hållbar förändring då. 🙂

  18. Hej, Det bästa tipset som funkat på mig är att bara bestämma sig och sen bara göra det. Lägg upp ett schema på enkel och ingen krånglig träning Enkla övningar med endast kroppen som verktyg och härliga powerwalk i naturen tex skogen där man får “jobba” lite. Jag lägger upp en plan varje söndag med både kost och motion och sen är det bestämt och då gör jag det bara

  19. Börja med att se det framför dig att du redan börjat träna. Börja sedan med små promenader för att sedan öka med lite längre promenader.

  20. Mitt bästa tips är att hitta någon träningsform som en tycker om. Och tänka att all träning är bra träning. Och att en aldrig ångrar ett träningspass.

  21. För att kunna komma igång med träningen efter uppehåll behöver man ha motivationen. Om inte motivationen finns där så är det svårt att få träningen gjord. Det är också viktigt att man tycker det är roligt för då blir det hela så mycket enklare. Så att hitta en träningsform som passar en själv kommer helt klart bidra till en högre motivation och bättre självkänsla. Nyckeln till detta är också att ha mod, det vill säga att våga prova på olika träningsformer, våga göra fel och våga fråga om hjälp, för om du vågar så kommer du också att utvecklas. God jul 🙂

  22. Sätta upp tydliga mål och skaffa snygga träningskläder!
    Hoppas verkligen att jag vinner, behöver verkligen nya träningskläder och inspiration! Har planerat att börja resan mitt mitt livs form efter nyår, då har kroppen hunnit återhämta sig efter förlossning nr 2 och när jag fyller 30 i nästa år så vill jag se grym ut!

  23. Jag tycker det är väldigt bra .ed alla tips som kommer här på sidan, själv tycker jag att man ska hitta en träningsform som passar en själv. Jag hade så gärna velat vinna denna tävling det hade verkligen inspirerat mig till att få ordning på min träning.

  24. För mig funkar det bäst att mjukstarta igång med träningen, lugna mjuka yogapass och raska promenader. Efterhand blir jag mer och mer sugen på att öka träningen och då gör jag det.

  25. Mitt bästa tips för att komma igång med träningen igen är att boka in ett pass med någon som ger en mycket energi och alltid ger en lite extra kraft.
    Jag blir otroligt peppad av tanken att jag ska träffa något av alla energiknippe i min omgivning och träningen som sker i samband blir väldigt mycket roligare och lättare att ta sig till då. Endorfinerna som frigörs sen gör att jag vill hålla igång regelbundet sen igen.
    Kort och gott: bestäm tränings-dejt med någon i din omgivning, så är problemet löst 🙂

  26. Mitt bästa tips att komma igång igen efter en ledighet är att börja långsamt. Hellre i lugn takt än att kötta järnet från början. Då tycker jag iallfall att man lyckas hålla i träningarna längre tid om man trappar upp från uppstarten.

  27. Tänk på platser du trivs på. På en strand, i en skog eller på favorit promenadstråket. Se dig själv gå eller springa där och sedan vara pigg och känna endorfinkicken. Du är så nöjd. Och försök verkligen att ta dig dit så pass att du riktigt kan känna hur bra du mår. Sedan börjar du med att gå eller springa med en app som räknar tid och distans. Allt för att kunna peppa dig själv. Första veckan kanske du sätter ett mål på att klara 10-20 minuters promenad/löprunda 1-3ggr. Och så ökar du rundan med tio minuter per vecka. Så fort du tänker att du inte orkar, inte vill komma ut eller har någon annan ursäkt så påminner du dig om hur bra du mår på favvoplatsen. Se dig själv må bra och bara kör. Lura dig själv hela vägen. Snart kommer endorfinkickarna driva dig mer än tanken. Lovar!

  28. Tre saker hjälpte mig. Dels att lägga nivån på träningen så den inte bara är jobbig utan känns överkomlig tills rutinen är inne. Dessutom att välja träning som är kul, skit i resultatet i början eller hur hård/givande träningen är. Den som blir av och ger rutin är bäst. Och sist men inte minst – stäm träff med en kompis. Det är svårare att boka av om det står någon och väntar på en. 😀

  29. Mitt bästa tips är att gå ut och ”njut åka” längdskidor! Sedan bestämma dagar och involvera familjen i att dessa dagar tränar jag. Oavsett väder, humör eller pepp!

  30. Jag har precis opererat foten för hallux valgus och har därför inte kunnat träna på 8 veckor. För att komma igång med träningen igen och jag bokat in träningsträffar med min bästa vän

  31. Tänk bara att du nu har vilat nog,
    det är på tiden att du kroppen ur soffan tog,
    för träning gör dig gott i kropp, knopp o själ,
    och som bonus kan du vinka julkilona farväl!

  32. Bär med dig känslan utav den pigga o glada som du vill vara! Det som också hjälper mig är att vara flexibel i mitt planerande av träning, som är promenader till en början. Planera dagar o tider men hoppa även i träningskläder när “andan faller på” däremellan, innan man hittat en bra anledning för att inte ta den där promenaden.

  33. Att testa något som verkar vara roligt är mitt bästa tips för att komma igång med träningen. Ta gärna med en kompis, ha bekväma kläder som du trivs i och fokusera mest på att ha riktigt kul i början! Om det känns som ett för stort steg att ta – en promenad är också träning och gör gott för själen, särskilt i en miljö du gillar t ex skogen.

    Kram och god jul!

  34. Berätta för någon/några att du ska träna, då får man lite press på sig att faktiskt göra det!! Eller hitta en kompis som inte tycker om att man bangar träningen

  35. För mig gäller det att läsa något inspirerande om träning för att bli motiverad. Senast skaffade jag en bok om effektiv träning på 8 minuter. Det gav motivation att börja pånytt. När det var kort program fanns ingen ursäkt att man inte hinner.

  36. Bestäm och boka in vilka dagar du ska träna kommande vecka och var realistisk, speciellt i början. Byt om till träningskläder direkt efter tex jobbet så du inte hamnar i soffan ist för på gymmet och sist men inte minst, haka på en kompis som tränar, det kan vara grymt de dagar när inspirationen tryter.

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

*
*