”kokosnötsskålar”
julafton bali folkesson

Bara för att det är jul behöver man inte frossa i onyttigheter och ligga i soffan och kolla tv och serier. Välj de bättre alternativen på julbordet och ta med familj och vänner på lite utomhusaktiviteter. Det är ofta de tillfällen man har bäst minnen från!

 

Våra 5 bästa tips för en hälsosammare jul!

1.

Gör köttbullarna utan massa ströbröd. Der räcker med ägg, lök och kryddor. Gör dem juliga och smaksätt med tex senap eller spiskummin!

 

2.

Satsa på mycket grönt på julbordet! Allt från ugnsrostad brysselkål till grönkålssoppa och matig grönkålssallad.

 

grönkålssallad granatäpple ädelost

3.

Skippa alla pepparkakor (som man äter orimligt många av under jul) och gör pepparkakskulor istället.

 

nyttiga pepparkakskulor

4.

Skapa nya härliga jultraditioner som julpromenad med korvgrillning och varm choklad. Även här kan man såklart göra nyttigare och bättre alternativ!

 

varm choklad mjölkfri nötmjölk

5.

Skippa julöl och julmust. Drick ett glas kombucha eller gör smaksatt vatten. Julmaten kommer smaka mycket bättre och du fyller inte upp mage med massa socker.

 

naturligt smaksatt vatten infused water

Följ här:

För inspiration, tips och recept, följ mig gärna på Facebook och Instagram och missa inte att prenumerera på nyhetsbrevet!

 

Total
29
Shares

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

*
*

Close