”kokosnötsskålar”
julkalendern ceciliafolkesson Belladot Britt

– Luckan presenteras i samarbete med Belladot –

 


Tävlingen är avslutad och luckans vinnare är Anna, Ann, Malin, Robert, Adeleine, Sara, Malin, Linn, Ida och Malin! Missa inte att vara med och tävla i kommande luckor. Du hittar dem på ceciliafolkesson.se klockan 06:00 ända fram till julafton.

 

I dagens lucka vinner 10 tävlande Britt knipkulor.

Belladot Britt förenar nytta med nöje, eftersom knipkulorna både tränar och stimulerar vaginans muskler och bäckenbotten. Och en vältränad muskulatur är till glädje för både honom och henne. Knipkulorna är gjorda i mjukt silikon. Även snodden är i silikon, vilket underlättar vid rengöring.

Belladot Britt kan användas både förebyggande och efter förlossning för att träna upp styrkan i knipet.

Läs mer om knipträning här

 

Så här är du med och tävlar:

Vad är ditt bästa tips för att träna bäckenbotten?
Skriv ditt tävlingsbidrag i kommentarerna nedan så är du med och tävlar!

Tävlingen avslutas ikväll (20:e december) klockan 23:59 och vinnaren presenteras dagen efter i detta inlägg. Du kan självklart vara med och tävla igen imorgon, även om du redan vunnit en lucka.

Lycka till!

 


Totalt vinstvärde: 3 480:-. Juryns beslut går ej att överklaga. Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren. Du måste var över 18 år och bosatt i Sverige för att delta.

Total
12
Shares

66 kommentarer

  1. Wow vilken bra vinst. Det gäller att ta alla tillfällen i akt för att knipa, ex ICA kön, i bilen, eller på kören. Låt det bli en naturlig del i livet precis som tandborstning är.

  2. Knipa är ju den bästa övningen, och det går o göra lite närsom. Det bästa är när jag är ute och promenerar, kniper och räknar till 29, så många gånger jag orkar. Men, eftersom jag struntade i det x antal år efter förlossningen så är det tungt.

  3. Är ganska dålig på att göra knipövningar tyvärr, trots att det går att göra var man än är och vad man en gör. Nu under jultiderna så ska jag passa på att göra knipövningar när jag står i kön till kassan, när jag kollar julkalendern och kanske till och med när jag julbakar.

  4. Brukar ta vara på tiden på föreläsningar och sitta och knipa. Även pilatesbollen används flitigt när jag sitter och pluggar för att stärka bäckenbotten.

  5. När jag åker bil och åker förbi reflexpinnar och gatlampor kniper jag för varje pinne. När jag var liten spände jag till rumpan och låtsades att jag hoppade med en häst över(livlig fantasi) men idag försöker jag göra ett knip vid varje pinne istället. Så helt enkelt försöka betinga in det i vardagen 🙂

  6. Fick rådet av min barnmorska att ta för vana att knipa en stund varje gång man ammar. Det var grymt för att få in en rutin… nytta för bebis och nytta för mamma. Det är mitt bästa tips att dela vidare! Ammar fortfarande efter 14 månader men glömmer ibland så tack för påminnelsen! 😉

  7. Vilken bra vinst!
    Jag är bra på att glömma att göra knipövningar så har som kom ihåg att göra det när jag står i en kö samt när jag går och lägger mig. Bra att fånig variation och göra både liggandes och ståendes samt olika tidsintervall.

  8. Jag hoppas vinna dessa till min sambo, vi tog hem appen Kegel Camp (verkar inte finnas kvar) för något år sedan och övade tillsammans då det även har fördelar för män!

  9. Jag kopplade ihop knip och tv-tid förr efter fyra barn, men har inte varit bra på det de senaste åren… så detta vore naturligtvis jättebra!

  10. Försöker göra knipövningar i bilen, tex vid rödljusen, eller ha ett mål att knipa i 5 stolpar minst. Det är svettigare än man tror men himla bra. Speciellt när man som mig, slarvade innan förlossningen med övningarna.

  11. Regelbundenhet/rutin: vid tandborstning, på bussen eller mellan vartannan lyktstolpe när du är ute och går. Tyvärr är jag dålig på det själv men vet att det är så himla viktigt…

  12. Mitt bästa tips är att väva in knipövningen i ett mönster man redan gör varje dag- det blir enklare att komma ihåg det då! Jag brukar t.ex göra knipövningar varje dag när jag borstar tänderna. Minst lika bra funkar det att göra när man åker bil samt varje gång man skrollar igen Facebook/instagram.

  13. Vilken bra vinst! Eftersom jag fortfarande lider av foglossningsbesvär 10 månader efter förlossning sa min sjukgymnast att knipövningen är det absolut viktigaste övning jag måste göra även om jag har jätteont. Jag försöker knipa ett par tillfällen varje dag,tex. vid frukosten, när jag borstar tänderna och om jag inte hunnit innan kniper jag alltid när jag nattar lilleman.

  14. Jag är gravid nu och gör alltid knipövningar på toaletten efter att jag har kissat. Jag hade problem i slutet av min förra graviditet att jag kissade på mig ibland så det vill jag helst inte uppleva igen och därför började jag efter min förlossning att träna upp det igen. Nu är jag bara i v 23 men jag kunde springa till bussen utan att läcka idag! Knipkulorna vore alldeles perfekta att ha för att bygga upp ännu mer bäckenbottenstyrka

  15. Jag är rätt dålig på att komma ihåg och göra det, men mitt bästa tips är att ta alla tillfällen med ”dötid” till att knipa. Alltså t.ex tillfällen såsom i kön på mataffären och i väntan på bussen/tåget, men också när man bara sitter still och tittar på tv eller dylikt. Nu har jag inte fött barn, men knipövningar gör sexlivet ännu bättre!!

  16. Mitt bästa tips för att träna bäckenbotten är att göra knipövningar i samband med något. Själv gör jag det när jag tittar på tv eller ska lägga mig för att sova. Men sista tiden har det glömts av och jag är gravid. Det skulle vara spännande att testa knipkulorna för att se vilken effektt de har!

  17. Mitt bästa tips är att ladda ner appen TÄT och sätta in påminnelser 3 gånger om dagen, perfekt att det finns olika svårighetsgrader!

    Hoppas verkligen att jag vinner, hade varit riktigt bra nu när mitt andra barn är här.

  18. Tränar bäckenbotten 2 ggr dagligen. Bra att göra samma/lika varje dag så man kommer ihåg…för mig blir det på morgonen i samband med att jag gör mig i ordning för dagen och på kvällen innan läggdags.
    Är snart 50 år så extra viktigt.. (=

  19. Jag är allmänt dålig på att komma ihåg dedära med att knipa så jag har lagt till ett alarm i telefonen på kl 20 varjekväll efter läggningen av barnen. Då kan jag i lugn och ro göra de jag ska utan avbrott och jag glömmer aldrig bort de

  20. Åhh, det här hade varit en perfekt julklapp jag har precis gjort en framfallsoperation och får om exakt 33 dagar börja med bäckenbottenträning.
    Tack för en bra sida!
    God jul o gott nytt år
    // Malin

  21. Efter 4 graviditeter och flera år av slarv med knipövningar så kom det här som en jättebra påminnelse! Har läst varenda tips och hittat ett som passar mig ypperligt. Eftersom jag pendlar 6 mil längs norlandsväg varje dag så tänkte jag passa på att knipa mellan plogpinnarna. Får roa mig någon dag med att räkna hur många knip det blir t o r.

  22. Så lätt att glömma! Jag har glömt alldeles för länge nu och märker av det när jag går på toa. Så nu blir det till att sätta larm på mobilen.

  23. Mitt bästa tips är att sätta upp en liten lapp på spegeln i badrummet, och sen varje gång du borstar tänderna blir du påmind om att göra knipövningar! Går såklart att sätta upp lappar lite varstans och bli påmind om att knipa varje gång du ser lappen 🙂

  24. Mitt bästa tips är att göra knipövningar i samband med något som man gör varje dag. För min del är det vid tandborstning morgon plus kväll, samt när jag ligger och scrollar på telefonen. För varje påbörjad 5 minut på telefonen – knipövning!

  25. Jag kniper när jag ammar barnet på 4 månader och när jag sitter i bilen, vid tandborstning är det upptaget med tåhävningar 🙂

  26. Dessvärre som att få rehabövningar du skall göra lugnt och fint varje dag….svårt att få till helt enkelt.
    Och lika svårt tycker Jag det är med knipövningar…jag ”glömmer”…
    Blir dock påmind av nysning och hoppa studsmatta med barn..Skulle fasen knipa meeera!!!!
    Men jag försöker knipa då jag sitter i bilen och på toa…knipa av strålen 🙂

  27. Efter fyra barn på sju år har jag verkligen fått kämpa med att komma igång – och framförallt komma ihåg – att knipa! Det är verkligen inte min favoritsyssla… Mina bästa tips är att ladda ner en app, ställa påminnelser på telefonen, knipa varje gång en sätter sig i bilen samt vid tandborstning morgon och kväll. Lånar barnens två minuters-timer avsedd för tandborstning och kniper av bara attan samtidigt som tänderna blir rena.

  28. Jag har tagit för vana att göra knipövningar när jag ska gå och lägga mig och när jag vaknar. Vore kul att testa knipkulor

  29. Mitt tips när man är ovan att träna bäckenbotten att börja med att knipa av strålen när man kissar. Kissa en skvätt och sen knipa av och upprepa. Är då lätt att komma ihåg om man gör det vid varje toalettbesök.

  30. Vilken toppenvinst, mitt bösta tips är att knipa medans man gör andra saker i vardagen för annars blir det inte av!

  31. Skulle bli så glad om jag vann dessa till min underbara fru, då delad glädje är dubbel glädje.
    Bästa tipset jag har är att all träning som blir av är bra träning.
    God Jul

  32. Det som funkar bäst för mig för att verkligen hitta de rätta musklerna är att ligga ner med böjda ben och köra knip i 2 sek och sedan “släppa” i 2 osv i en minut. Sen köra 5 sek knip och sedan “släppa” i 5 sek i en minut för att till sist knipa i ca 45 sek i sträck. (Man kan använda mobilen och ta tiden om man vill) Väldigt enkelt när man får en rutin på det. Tar inte ens 3 minuter. Då får man chans att bara vara och andas lite för sig själv också. 🙂
    Skulle Verkligen vilja testa knipkulor!

  33. Mitt tips är att läsa boken knip av Karin Björkegren Jones. Efter att läst den fick jag in knipövningar som en rutin. Är perfekt att göra på promenaden, i kö när du handlar, rekalmpauser.

  34. Åååå detta är ju något man borde äga… är så dålig på att komma ihåg knipisar.
    Men försöker varje gång jag borstar tänderna

  35. Åh vilken vinst! Knip, knip och åter knip! Dock är minnet inte det bästa så det glöms allt som oftast. Det bästa är att man kan höra det överallt!

  36. Socialamedier-knip!! Då får man träna minsann. (Kanske mer än man vill erkänna…;) 5 knip för varje like eller klickad länk, då blir man queen!

  37. Brukar knipa när jag borstar tänderna, kör bil försöker göra det så ofta jag kan och kommer ihåg. Detta är ju en perfekt vinst.

  38. Spänn och slappna av, sen spänner du lite mer och mer för varje gång fem gånger. Även viktigt att lära sig slappna av i bäckenbotten. Ser övningen som en hiss som först åker upp till första våningen, ner till källaren, till våning två och tillbaka till källaren, till våning tre och tillbaka till källaren och så vidare. Då märker man också vilken skillnad på hur mycket man kan spänna och hur “djup” spänningen kan bli. Vet att många tycker de svårt att hitta musklerna, testa att avbryta strålen när du kissar.

  39. Känpar som en gnu med knipövningar – jäklaförlossningsskador som gjort knipet obefintligt, tränar knip typ jämt, via mammamageappen, när jag lägger barnen, när jag sitter i bilen ☺️ Perfa tävling!

  40. En blandning av yoga för avslappning och knipövningar för kontroll är den teori jag testar nu. Lider av underlivssmärtor och hoppas på att det ska hjälpa mig.

  41. Att varje gång man spänner magen också knipa. Att det hör ihop liksom. Och magen behöver du ju spänna i många vardagssituationer för att få en funktionell användning av kroppen, en stark core och en bra hållning.

  42. Jag kniper varje gång jag får ett nytt mail på kontoret (dvs rätt ofta :-). En rutin som passar mig perfekt för nu när jag fått in den så glömmer jag inte av det.

  43. Att få in en rutin är nog bästa tipset. Och att knipa som ett blixtlås, fick jag lära mig hos gyn sist, så man får med “hela paketet” bak till fram och så tillbaka.

  44. Jag kniper på tråkiga möten, vid hållplatser som innehåller s (vanligt förekommande tänker jag) och så har jag en app som påminner 3 gånger om dagen så dessa är mina tips!

  45. Jag skulle säga att det bästa tipset helt enkelt är att försöka KOMMA IHÅG att knipa, vilket jag själv är dålig på. Med en snygg burk med Britt kanske det blir lättare =)

  46. Jag rekommenderar alla, kvinnor, jag känner att ladda ner en knip-app för att träna ordentligt och hitta rätta knipet!

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

*
*