”kokosnötsskålar”
träninsinspiration

För exakt två veckor sen bestämde jag mig för att ta i tu med min träning ordentligt. Jag har det senaste året gjort några tappra försök i form av gymkort, utomhusträning och hemmaträning. Det har absolut inte fungerat. Jag behöver verkligen någon som pushar mig och helst hade jag börjat med crossfit igen, men jag känner mig alldeles för otränad och jag vill inte gå all in otränad på crossfit och skada mig det första jag gör.

 

Så här ser mitt upplägg ut:

Som vanligt har jag gått all in. Det är det enda som funkar för mig. Jag började med att utesluta mejeriprodukter helt för 6-8 veckor sen och det tillsammans med spannmålsfritt tycker jag underlättar väldigt mycket när man tränar. Man känner sig mycket piggare och man slipper sockersug och sug efter dålig mat. Väldigt bra!

Nu har jag alltså tränat i exakt två veckor och målet är 1 träningstyp om dagen. 4-5 dagar i veckan kör jag pass på gym. Jag behöver verkligen någon säger vad jag ska göra, bli pushad av gruppen och att instruktörerna rättar mina positioner. De dagar jag inte hinner gå till gymmet blir det löpning eller promenad. Så ska jag försöka köra tills vi åker till Bali i juni.

Hoppas på att jag kan gå från punkt A till B utan att “behöva” linda in mig i en sarong. Jag vill alltså inte gå ner i vikt utan bara få tillbaks lite av mina forna muskler och känna mig bekväm i min kropp igen

 

Min nya, betydligt ändrade träningsinspiration

Så vad är då min inspiration just nu? Faktisk jag själv. Och det känns betydligt närmre och mer realistiskt än att kolla inspiration på instagram och pinterest….

 

 

Min tidigare inspiration:

Jag letade i mitt bildarkiv från när jag tränade som mest. Detta var tydligen min inspiration då. Ojoj… Så man kan väl enkelt konstatera att min nuvarande inspiration har ändrats en hel del 😉

 

 

Följ mig här:

För inspiration, tips och recept, följ mig gärna på Facebook och Instagram

 

 

Total
47
Shares

1 kommentar

  1. Hejsan!
    Skulle du vilja tipsa om bra mellanmål som man kan ta med och äta innan träning samt mellanmål efter träning om man inte har möjlighet att äta något större mål direkt :))

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

*
*

Close