träning vana

Gör morgonpromenad till en vana!

av Cecilia Folkesson

Det här med morgonpromenad varje morgon innan frukost funkar faktiskt bra! Imorse räknade jag till dag 7 av 21. Det ska tydligen ta 21 tillfällen att skapa en vana, men nu  när jag googlat runt och läst på lite mer ska det tydligen ta 66 gånger! Betydligt längre än än 21 dagar…

Men jag känner mig så mycket piggare och mer fokuserad när jag jobbar. Jag somnar snabbare och betydligt tidigare än jag gjort innan.

 

Måndagstipset!

Så mitt måndagstips lyder: Gå ut en runda VARJE dag. Gå, jogga eller spring. Om du inte hinner på morgonen, gå ut en sväng på lunchen eller efter jobbet.

Och försök att inte hoppa över någon dag utan upprepa samma sak varje dag. Jag brukar lyssna på poddar eller ljudböcker. Då kan man nästan längta efter att komma ut på morgonen!

 

4 kommentarer
0

4 kommentarer

Marie 11 september, 2017 - 12:28

Hej! Jag vet inte vad jag gör för fel men jag ser inte ditt blogginlägg 🙁

Svara
Cecilia Folkesson 12 september, 2017 - 09:03

Konstigt!? Vet inte vad det kan vara för fel?
Vilket inlägg är det du inte ser?
// Cecilia

Svara
Helena 11 september, 2017 - 13:41

Det är jätteskönt med morgonjogg eller morgonpromenad. Men det är jobbigt nu när det börjar bli mörkt och om man är mörkrädd… Ska jobba på det.

Svara
Cecilia Folkesson 12 september, 2017 - 09:02

Sant! Har du inget upplyst område nära? I värsta fall får man gå fram och tillbaks på ett mindre område 🙂
Hälsningar Cecilia

Svara

Skriv en kommentar

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More