”kokosnötsskålar”
naturlig träning

Här kommer en träningsutmaning du kan göra hemma, utomhus eller på gymmet! Knäböj och armpress (armhävningar) – en utmaning för både kondition och styrka!

Du väljer själv din nivå: knäböj kan göras 90° eller djupare och armpress kan göras på knä eller tå. När och hur länge du vilar avgör du själv men bli inte stående för länge då utmaningen är på tid!

 

Träningsutmaning: Kondition och styrka

Utför följande repetitioner så fort du kan:

– 19 knäböj + 1 armpress
– 18 knäböj + 2 armpress
– 17 knäböj + 3 armpress
– 16 knäböj + 4 armpress
– 15 knäböj + 5 armpress
– 14 knäböj + 6 armpress
– 13 knäböj + 7 armpress
– 12 knäböj + 8 armpress
– 11 knäböj + 9 armpress
– 10 knäböj +10 1armpress

 

Sätt klockan!

Ta tiden och kör samma upplägg några veckor i rad för att se hur dina resultat förbättras!

 

Missa inte Nyhetsbrevet!

Få tips, nyheter och nya recept direkt i inkorgen – Prenumerera på mitt nyhetsbrev!

8 kommentarer

  1. Kanon! Skulle du göra dessa set 1x per vecka eller oftare? Jag springer mycket men jobbar på att bli snabbare och att springa smartare.

    Du är bäst!

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

*
*

Close