”kokosnötsskålar”
träning cecilia

Dom där dagarna när man känner sig helt kass. Kass på att få till bra mat till familjen, kass mage pga slarvat med maten, kass på att få till träningen och kass på allt vad träning heter.

Men man måste få ha sina downs ibland för att verkligen uppskatta det bra. Och det gäller så mycket mer än mat och träning.

När vi köpte vårt hus var det “utrustat” med utedusch och mulltoa. Skitjobbigt när man var höggravid och var konstant kissnödig och svettig. Vi hade EN bil, vilket absolut inte funkar när man bor på landet…

Men när man vet att man har möjlighet att göra något åt situationen (och det har man ju oftast) är det ändå rätt skönt att ha det lite kasst. Magen kommer må bra igen, jag kommer servera barnen grym mat och jag kommer sätta denna pose även om den är under att kritik just nu. För jag vet att den satt som en smäck för ett tag sen.

 

Vad jag menar med detta: Stressa inte över det dåliga utan fokusera på det bra och det du har möjlighet att styra upp.

 

 

4 kommentarer

  1. Trots en lång period av utmattningsdepression har jag bestämt mig för att detta inte är för alltid. Detta tillstånd ska inte få mig fullständigt ur balans, även om jag ibland har tvivlat. OCH framför allt ska det komma något bra ur det. Även om jag inte fullt kan styra mitt mående idag så kan jag ha ambitionen att livet ska bli bra och just nu vara så bra som det ändå kan. KRAM

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

*
*