5 nyttiga mellanmål

5 nyttiga mellanmål på språng

av Cecilia Folkesson

När man väljer bra mat före massa skräp är det ofta svårare att hitta bra mellanmål. Och då menar jag inte mellanmål som kexchoklad, kanelbulle, risifrutti eller en supersyntetisk kvarg (som för övrigt verkar vara standardmellanmål nu för tiden.)

Så för att göra det lite lättare för er med bra smak kommer mina 5 bästa tips på nyttiga mellanmål man man kan ta med sig när man är på språng! Har du fler bra förslag, kommentera gärna så lägger jag till dem.

Tack : )

 

mellanmål avokado
1. Avokado Absoluta favoriten! Mättande med massa nyttiga fetter. Kan vara lite jobbig att äta, men är avokadon tillräckligt mogen är den lätt att skala och äta som ett äpple.

 

mellanmål rawbollar
2. Raw bollar / Raw bars Gör egna bollar och ha i kylen. Man kan variera dessa i all oändlighet. Jag brukar ha mixa dadlar och de nötter jag har hemma med kokosolja, kokosflingor och kakao nibs. Eller varför inte lakritspulver? Orkar man inte göra egna kan man köpa bars i affären. Tips! Kolla innehållsförteckningen. Ju färre och renare ingredienser desto bättre. Såklart!

 

mellanmål ägg
3. Kokta ägg Ägg är ett klockrent mellanmål fullt med näring och vitaminer. Koka några ägg på morgonen och ha med i väskan. Även ett bra mellanmål för barnen istället för frukt. Tips! Koka inte äggen för löskokta, så slipper du kladd.

 

mellanmål smoothie
4. Smoothies Mellanmålklassikern som alla gillar. Mixa bär, spenat, kokosmjölk och vaniljpulver. Skaffa en bra flaska (som inte läcker) och ta med hemifrån.

 

mellanmål nötter
5. Nötter/frön/trailmix Butikerna har fullständigt exploderat av nötpåsar och nöt- och bärmix de senaste åren. Enkelt att ha med i väskan och mättar bra.

 

 

Du kanske även gillar detta

Skriv en kommentar

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More