”kokosnötsskålar”
träning gravid

I går var det dags för PT-pass igen. Nya övningar och massa ny motivation. Precis vad jag behöver. Och precis vad jag är värd! PT-Jonas hade som vanligt satt ihop ett bra anpassat preggo-pass till mig. Något jag märkte av igår var att mjölksyran kommer orimligt snabbt nu. Till exempel jägarställningen: 5 sek. Haha…

Så här såg styrkepasset ut:
4 varv
15 snabba squats + jägarställningen 1 min
10 lutande archer-armhävningar + 30 sek statiskt
10 lutande pull up i stång + 30 sek statiskt
10 axellyft åt sidan + 30 sek statiskt

Vi avslutade med ett metcon-pass (metabolic conditioning) med TRX-band. Där hade Jonas med en variant på muscle up. Åh, utmaning tänkte jag, mer hängande preggo-hävningar kände jag sen… Men vad hade jag räknat med, jag kan inte ens göra EN pull up längre. Bra pass och massa ny motivation på köpet! Är det någon gång man ska unna sig PT, är det när man är gravid.

 

Preggo-muscle up:

20140402-081629.jpg
20140402-081637.jpg
20140402-081642.jpg

 

 

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

*
*