”kokosnötsskålar”
rutakuten cecilia folkesson

Nu har så många frågat efter en ny omgång Rutakuten, så nu kör vi! Förra omgången kom vi upp i 280 deltagare. Det känns nästan omöjlig att slå? Eller? Vi kör på Adrian James – 6 pack abs igen. Bra övningar, olika nivåer och bra instruktioner.

Så här går det till:
Appen finns att ladda ner här:
Appen för Iphone

Jag har tyvärr inte hittat nya versionen för android ännu, hittar någon den får ni gärna skicka länken i kommentarerna, tack!

Maila en ”före”-bild till: cecilia@ceciliafolkesson.se och märk mailet med ”Rutakuten” Ni har veckan ut  (tom. 12 jan) på er att maila er bild. Sen kör vi åtta veckor! Vill man börja direkt kan man såklart göra det, men måndagen den 13:e januari kör vi igång på riktigt!

Vi kör med hashtaggen #rutakuten på Instagram. Se till att peppa varann, ju fler vi är desto roligare! Ålder, kön, vältränad, otränad, smal eller rund, alla är lika välkomna att vara med!

Här är förra årets deltagare:

rutakuten deltagare

Efter 8 veckor kör vi alla före– och efterbilder. Vill ni läsa mer om rutakuten, kolla kategorin “Rutakuten” under kategorier till höger på sidan.

 

rutakuten

Appen är updaterad och ännu bättre än sist. OBS! gratisversionen har bara några få övningar, så välj den för 15 kr. En väl värd investering : )
Menyn “Meal Plan” är inget jag rekommenderar. Under de kommande 8 veckorna kommer tips på bra mat.

 

rutakuten

Vi kör i 8 veckor med upp till 100 poäng per vecka. 100 poäng är inget krav utan man kör tempot som passar en själv.  Ett tips är att träna 3 dagar och vila 1 dag osv. Vill man åt mer poäng för ett ännu bättre resultat kan man köra två pass efter varann.

 

rutakuten

Börja med att välja “Workout” och svårighetsgrad. Det bästa är att börja med de lätta och sen gå vidare. Eller så varierar man dessa varje dag. Under ”custom” kan man sätta ihop sina favoritövningar när man tröttnat på de färdiga programmen.

 

rutakuten

När man väljer “workout” finns en ikon högst upp i högra hörnet. Där kan man själv välja inställningar, hur länge man vill köra varje övning och hur lång vila man vill ha. Här kan man börja lite lätt för att sen öka. Varje pass innehåller 6 övningar, så tex 30 sekunder på varje ger 3 minuters träning. Det har alla tid med.

 

rutakuten

Under “Exercises” kan man kolla de olika övningarna och nivåerna. Där finns även filmklipp och instruktioner för varje övning:

 

rutakuten

rutakuten

 

Med två månaders varierande träning med Rutakuten och bra mat som kompliment kommer förhoppningsvis lite rutor!

Nu kör vi!

 

30 kommentarer

        1. Håller på att kolla alternativ för er med android. Men vilken app som helst fungerar, bara det är varierande övningar och så kör man 40 dagar. (ex. träna 3, vila 1)
          Inlägg kommer så snart jag hittat. Och hittar någon får ni gärna tipsa!

      1. Håller på att kolla alternativ för er med android. Men vilken app som helst fungerar, bara det är varierande övningar och så kör man 40 dagar. (ex. träna 3, vila 1)
        Inlägg kommer så snart jag hittat. Och hittar någon får ni gärna tipsa!

  1. Hej, är jätteintresserad av att vara med men har precis som Emma här ovan inte lyckats hitta länken till android 🙁

  2. Jag tänker använda appen “Daglig Ab Workout”, den är antagligen inte lika bra men det är iallafall nåt liknande 🙂

  3. Åh va roligt! Jag var med i dom två första omgångarna! Men den här gången får preggot hoppa över 😉 Får köra till sommaren istället! 😀 HEJA ALLA SOM SKA KÖRA!!! 😀

  4. Nu ser jag, appen är gratis, inkl. några övningar, sedan kostar Full version 43,99 (reklamfri och över hundra övningar och lite till)

    Den får ju bra recensioner på android i alla fall…

  5. Pingback: 6 pack challenge – #rutakuten – Alexandra

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

*
*