”kokosnötsskålar”

Idag körde jag ett PT-pass utomhus med Kipping Monkey. Hade mitt absolut roligaste träningspass idag. Jag höll i och för sig på att spy och gråta av utmattning, men jag körde hela vägen utan att ge upp, vilket var rätt nära några gånger…

Och nu har jag kommit på varför alla mina år i gymmet aldrig gav de resultat jag ville åt; jag har mesat hela mitt liv. Aldrig lyft tungt och aldrig tagit ut mig ordentligt. Det kanske funkar för vissa, men inte för mig.

Sånthär funkar däremot bättre. Sen är jag fullt medveten om att dagens resultat hade varit betydligt sämre utan PT-Jonas pushningar.
Först ut var ökat tempo i backe. 3 gånger med maximal hastighet sista biten. Så mycket har jag aldrig någonsin tagit ut mig tidigare. Jag tror inte ens jag hade fixat ett fjärde varv… Backen ser ju inte så farlig ut, men den är brutal. Lovar.

Efter några minuters vila var det dags för själva passet.
5 varv på tid:

 

20130807-210916.jpg
Nr 1. Jumping pull ups – 7 repetitioner.
Man håller i stången under alla sju repetitioner och har böjda knän och raka armar i bottenläget. Dessa ska göras snabbt. Eller rättare sagt, alla övningar ska göras snabbt!

 

20130807-210922.jpg
Nr 2. Stocklyftning – 7 repetitioner.

 

20130807-210929.jpg
Nr 3. Höga knän – 7 repetitioner.
Fötterna ska bara nudda backen i botteläget.

 

20130807-210935.jpg
Nr 4. Armpress – 7 repetitioner.

 

20130807-210942.jpg
Nr 5. Airsquats – 14 repetitioner.

Klockan stannade på 11:26. Mitt absolut jobbigaste med bästa pass någonsin. Det finns ingen bättre känsla än när man härdat ut något extremt jobbigt. Nästa gång gör jag det ännu snabbare!

 

11 kommentarer

  1. Djises! Så kult treningsøkt!
    Er det en lekeplass for voksne? Superkul.
    Du ser fresh ut forresten, stå på!

  2. Tror också att jag mesar på gymmet. Det slog mig när jag läste här på din blogg att det är precis så det är för mig också, jag mesar!

    Får nog tänka till och ta tag i det här med både min träning och med mitt ätande. Skadar ju inte att höja ribban och testa 🙂

  3. Vilken kul “lekplats” 😀 Vart hittar jag den?
    Backträning med intervaller är sjuuuukt jobbigt! Och roligt! Löpning är nog det enda som jag kan motivera mig i att verkligen pressa och kämpa. Annars så blir det crossfit- vi har så himla bra coacher där jag tränar.

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

*
*