”kokosnötsskålar”

Inledde veckan med ett PT-pass. Efter 4 dagars träningsuppehåll och alldeles för mycket vin gick det väl sådär. Jag är inne på den nionde veckan av mina tio PT-veckor med Kipping monkey. Vad ska jag göra när jag inte har några scheman att träna efter?! Dessa har verkligen hjälpt mig både att bli starkare och att inte slarva med träningen.

En vecka kvar av semestern. Det kommer bli en vecka helt utan vin och massor av träning!

En av mina absoluta hat-övningar; back squats. Ännu en fördel med personlig tränare: man tränar på saker man aldrig hade fått för sig att träna själv. Det ger inte lika mycket att träna på saker man redan är bra på.

Vad är din hat-övning?

 

17 kommentarer

  1. Jag hatar bänkpress haha! Tror det är för att jag oftast fastnar och inte kommer vidare i den, blir bara less då 😛

  2. Min hatövning är nog axellyft åt sidan, för jag är så jäkla svag i armarna/axlarna. När jag blir trött har jag lätt för att ta i med och spänna mej i nacken vilket innebär att jag får mera träningsvärk i nacken än i axlarna. Tips på hur jag ska undvika detta problem tages tacksamt emot!

  3. Jag tränar inte så mycket styrketräning och kan därför inte så många övningar, men jag har aldrig varit bra på armhävningar. Jag får bara ont i handleder, handlovar och knän. Jag är inte bra på dem, och därför tror jag att jag hatar dem.

  4. HEJ!!

    Usch, har exakt samma hat övning som du: Squats……. Allas favvo? INTE MIN. Jag är jäkla glad prick, men jag erkänner att jag är bitter under squatsen och gör dem mest för att få dem gjorda (eller hoppas på kö till stängerna så jag “slipper”…) Kanske är det hatkärlek ändå. För de är så tunga! Eller kan göras. Jag är inte på gymmet för att se på folk – jag vill svettas och se resultat!! 😉

    Favoriten är chinsen, *(här har du en update!) och tyvärr inte lyckats än, men är himla pepp på detta! Tragglar verkligen dem, på alla vis: Hoppar upp – håller emot ner, kör pull-ups, allt som gör mig starkare till chinsen. SKA JU KLARA DET! Dock blivit hemskt förskyld så mina muskler tackar nog för vilan. Hur som, även fast jag ännu inte lyckats än, (DET KOMMER!) så har biff-bullarna på gymmet (du vet killar som är fyrkantiga och bara lyfter tungt) kommit fram till mig (jämförelsevis lång-smal-ung-tösabit) och berömt mig för min ihärdighet, envishet och utveckling! Bara det i sig ger ju glädje och pepp i rätt riktning!!

    Jag tror du har pepp för att träna på egen hand även senare, för DET ÄR JU SÅ KUL! Man behöver ju egentligen inte ha svinhögt PB i bänkpress eller springa som en gasell på ett band, men känslan av piggheten när man vaknar, styrkan att känna sig STARK i kroppen, och bara ha “den där” egna tiden på gymet då alla vardagsbestyr bara försvinner ur tankarna.

    Tack för din grymma blogg! 😀 Ha en fin dag!

  5. Lunges! Blä! Vet att det är en grym övning men jag vinglar så mkt, måste öva upp balansen lite tror jag.

  6. Word! Inge mer vin nu sista semesterveckan!
    Min hatövning måste fö vara Chins, är efter 14 år som volleyspelare lite efter i överkroppsstyrkan… Måste ha full hjälp på chansen -pinsamt!

  7. Hatar egentligen ingen övning men tycker det är trist att värma upp. Men jag gör det ändå…
    kikkisandstrom.se

  8. Att lyfta i strumpor är verkligen inget att rekommendera. Visst du får bra kontakt med golvet men du anstränger fötter och knän på ett sätt som inte är bra i längden. Inlägg i skorna är bra att ha vid lyft. Och som folk tidigare nämnt faller du in men knäna. Inte meningen att klaga utan vill bara inte att du ska göra dig illa. MIn hatövning får nog bli snatchen, hook greppet pajjar händerna totalt.

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

*
*