”kokosnötsskålar”

Här kommer en fortsättningen på inlägget från igår.

Jag har fått många frågor och kommentarer angående min mat på senaste. Många har synpunkter på att jag nästan inte äter något fett/äter så små portioner/äter för lite mat när jag tränar så mycket osv.

Även om jag lägger upp mycket matbilder, speciellt på Instagram (@ceciliafolkesson), lägger jag inte upp allt jag äter på en dag.

Jag bantar alltså inte. Ni kommer aldrig hitta ett inlägg om att banta här. Jag har i princip uteslutit mejerier, vilket jag mår mycket bättre av. Magen mår bättre och jag känner mig piggare. Jag säger inte att mejerifritt passar alla, men jag tror endel mår bättre av det.

Sen åtta veckor tillbaks tränar jag tillsammans med en personlig tränare. Vi kör ett pass tillsammans, och jag kör 4 pass själv efter schema jag får varje vecka. Utöver det försöker jag hinna med 1 mils powerwalk lite då och då. Så jag tränar 5-6 dagar i veckan och då behövs mycket mat.

 

Såhär kan en dag se ut:

kaffe
Jag vaknar vid 06:45 och tar en kaffe. Sen åker jag och tränar i ca 1,5 timma.

 

smoothie lchf
Direkt efter träningen brukar jag mixa ihop en proteinsmoothie på lite bär, vatten och proteinpulver.

 

frukost paleo
Sen blir det frukost med resten av familjen. Det brukar bli två ägg med lite grönsaker och äpple.

 

makrill lchf
Mellanmål: en burk makrill.

 

lunch lchf
Om lunchen kommer nära frukosten hoppar jag över mellanmålet. Det varierar från dag till dag. Jag har inga fasta tider jag äter på nu under semestern, jag tar det lite som det kommer. När barnen är hungriga äter jag också.

 

ägg mellanmål
Mellanmål innan middag; ett kokt ägg och ev lite bär eller nötter till.

 

middag_mejerifri_lchf
Vi äter oftast middag rätt sent, så jag brukat inte äta något mer efter det.

 

4 kommentarer

  1. Men alltså! Dom som tror att du bantar, har dom följt din resa över huvud taget??:P “I dont’t diet. I just eat according to my goals!” Du är ju en av dom hälsosammaste människorna jag vet, skulle aldrig falla mig in att tro att du bantar! Du är ju väl medveten om alla val gällande din kropp! Fortsätt vara Du och en fantastisk inspirationskälla!

  2. Det vil alltid være folk som blander seg inn i andres kosthold og komme med rare meninger. Dessverre er det mange som tror at det som deles på Instagram og blogg er kun det som blir spist, hehe.
    Altså, man har jo et liv utenom sosial media også!

    Jeg har blitt litt inspirert av deg den siste tiden med tanke på antall måltider og begynt å spise litt hyppigere. Fra og med neste uke (skal bare stille i et løp i helgen først) skal jeg trene mye mer tung styrke, løpe litt mindre og spise hyppigere. Så kan jeg vokse meg stor og muskulus jeg også!

    Uansett, ha en fin helg og takk som deler med oss!

    klem,
    melissa

  3. Jag blir faktiskt lite orolig när du kallar dig själv en kostrådgivare och samtidigt lägger upp en överdriven konsumtion av ägg och kokos. Men jag antar att vem som helst kan kalla sig kostrådgivare idag.

    Din konsumtion av ägg är inte att rekommenderar då den påverkar kolesterol så pass. Att äta Kokos i den omfattning du gör har en laxerande effekt.

    Verkar som jag blev kostrådgivare idag.

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

*
*