”kokosnötsskålar”

Nu är det dags för förändring. De senaste veckorna, och framförallt under påsken har mina matvanor blivit allt sämre. Jag är sugen på saker. Hela tiden. Jag har ätit rätt mycket mer mörk choklad än jag brukar, och druckit några glas vin för mycket. Men jag tror boven i dramat är alla mejerier jag tryckt i mig.

Jag brukar va försiktig med mejerier då jag mår mycket bättre utan, men nu har jag verkligen ätit allt som kommit i min väg. Ost, rysk yoghurt, keso, crème fraîche, grädde. I mängder. Och kaseinet i mejerier triggar igång sötsug. I alla fall för mig.

Så nu kör jag 4 veckor all in. Mejerifritt OCH periodisk fasta. Första dagen avklarad!

 

 

Missa inte Nyhetsbrevet!

Få tips, nyheter och nya recept direkt i inkorgen – Prenumerera på mitt nyhetsbrev!

34 kommentarer

  1. Jag borde också!! Men jag har lite längre startsträcka. Blev gräddsås idag och det blir det imorgon också. 😉

  2. Kan du inte lägga upp 2-3 dagar, exakt vad du äter & tider så man får ännu bättre grepp över det;)?

  3. Det låter lite som Whole30 – har du testat det nån gång? Jag gjorde det i januari och mådde jättebra av det – började därefter med paleo.

  4. jag märker nu att jag har ett beroende av just keso fetaost o yogurten .. hatar det att jag upplever att jag MÅSTE ha det.. så jag hakar på dina 4 veckor! bring it on .. hoppas att du bloggar om bra alternativ till mejeriträsket =P

      1. Så lämpligt!! Jag började egentligen igår men då överraskade sambon med födelsedagsfika till mig när jag kom hem från jobbet! Men NU jäklar, nu kör vi 😀

  5. Hur periodisk är periodisk? Alltså.. när äter du ena kvällens sista mål, och när börjar du nästa dags första mål? Blir man inte hemskt yr och får huvudvärk och mår dåligt? Jag är som Helena: rädd av bara tanken på att gå utan frukost!?

  6. Heja heja! Jag skulle kanske behöva det också.. Iallafall periodisk fasta. Suget är lite stort nu trots att jag inte unnat jäääättemycket under påsken.. Ska fundera lite till! 😉

  7. Perfekt inlägg att vakna till mitt i min fasta:) kör lite längre än vanligt som start nu efter påsken. Känner precis likadant kring mat som du skrivit. Och undrar varför jag stoppat i mig saker om jag nu mår bättre utan.
    Fortsatt pepp till alla! Kul att veta fler som fastar, då känner jag mig starkare:)

  8. Spiser LCHF og periodisk faste, men har som deg kjent et stor sug etter melkeprodukter og og mørk sjokolade i det siste. Dette var akkurat den oppvåkningen jeg trengte. Ut med melk, sjokkis og rødvin i 4 uker!!

  9. Yeah!
    Jeg skal kjøre helt meierifritt selv snart. Det går fint å spise litt av det, mennå kjenner jeg at jeg trenger en runde uten melk på noen uker. Det vil nok gå helt fint, her i Spania har vi mye geitemelkalternativer. Og nøttemelk 🙂
    Periodisk faste går fint, det gjør jeg mer eller mindre daglig. Jeg spiser ikke frokost før etter trening og jeg kjenner at jeg får SÅ mye mer ut av både trening og energi!

    Lykke til, det er bare de to første dagene som er ille…

  10. Hej!
    Ska börja med periodisk fasata för hälsan och för viktnedgång.
    Har du någon erfarenhet av 5/2 Dvs äta fem dagar och fasta två.
    🙂 Susann

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

*
*