”Julrecept-ebok”

UPPDATERING! Vi kör igång 14 januari. Har ni redan börjat, grattis till försprånget! För er som inte skickat bild och kommit igång, tom. söndag 20 januari kan ni skicka in bilder.

Då var det dags igen. Rutakuten Pt. 2.
Jag har bläddrat bland massa träningsappar och jag hittar ingen bättre än Adrian James: 6 pack abs workout, samma app som förra gången. Inga redskap behövs, så man kan köra vart som helst. Till denna omgång är appen uppdaterad med bla schema och val av egna program. Annars funkar den likadant. För er nya, nedan följer instruktioner.

Alla är välkomna att vara med, förra gången var vi 200 deltagare!

Maila en “före”-bild, namn och gärna ålder till: cecilia@ceciliafolkesson.se
Märk mailet med “Rutakuten 2”. (det går bra att vara anonym, ange det i så fall.)

Appen för Iphone
Appen för Android

OBS! gratisversionen har bara några få övningar, så välj den för 7 kr. En väl värd investering : )

;



Vi kör i åtta veckor, med upp till 10 medaljer/träningstillfällen per vecka. Ett tips är att träna 3 dagar och vila 1 dag osv. Då får man ihop 5-6 medaljer (stjärnor) per vecka. Så vill man åt fler för ett ännu bättre resultat kan man köra två pass en dag.

;

Börja med att välja “workout”.
Här kan man välja olika svårighetsgrader. Det bästa är att börja med de lätta och sen gå vidare. Eller så varierar man dessa varje dag. Under “custom” kan man sätta ihop sina favoritövningar.

;

När man väljer “workout” finns en ikon högst upp i högra hörnet. Där kan man själv välja tid på varje repetition där 30 sek är standard och 60 sek lite mer hardcore.

;

Så här ser passen ut. Man kan innan man börjar gå igenom övningarna genom att kolla filmklipp.

;

Filmklipp på varje övning.

;

Timer där man även ser hur många övningar man har kvar. Varje pass innehåller 6 övningar, så tex 30 sekunder på varje ger 3 minuters träning. Det har alla tid med.

;

Under “Alerts” i huvudmenys kan man gå in och sätta larm så man inte glömmer bort att träna. Perfekt!

;

Ny medalj efter varje pass. Så många medaljer som möjligt. Med två månaders träning och gärna bra kost kommer förhoppningsvis lite rutor!

Nu kör vi!

;

101 kommentarer

  1. Äsch, den appen sög verkligen till Android så jag har inte kvar den :/ Har dock kvar en print på alla övningar 🙂 Men det enda som gick att göra var att se alla övningarna, det gick inte att ställa någon tid, man fick inga medaljer (så man fick hålla räkning på hur många man hade gjort) och så var det 4 nivåer med 10 övningar/nivå osv :/ Men som du säger, man kan ju modifiera lite och variera övningarna som man vill, så länge det blir gjort! 😀 Skönt med en till utmaning så man kommer igång igen ! 😀

  2. Hej!
    Jag har försökt att skicka ett före-foto flera gånger men det kommer aldrig fram till dig. Vet inte om vi är så många som skickat att din inbox blivit full eller om det är något som jag gör fel.

  3. Är du säker på att mailen stämmer Cecilia? Jag har skickat två gånger nu och får bara felmeddelanden om att mailadressen inte finns….

  4. Jag är absolut på jag med! Kör igång ikväll på gymmet. Jag taggar på mannen och syrran också, skickar bild senare! Va kul att du drar igång sånt här

  5. Jag är med igen såklart! Det behövs efter helgerna… Men jag funderar på vart tusan man hittar alerts!! För jag får påminnelse varje dag i träning, men när jag skulle gå in å ändra tiden så hittar jag inte alerts (efter senaste uppdateringen), och jag har ju betalversionen. Letar som en galning efter knappen, men den finns ju inte där?! Haha

    1. Jag hittar inte heller alerts. Letat igenom hela appen. Har du android eller iphone? Jag har en HTC (android alltså) och betalversionen av appen. Hittar allt som Cecilia går igenom förutom alerts. Konstigt.

  6. Hej,

    Jag började förra gången men avslutade den aldrig tyvärr. Har kvar appen men hur får man bort stjärnrorna så man kan börja om igen?

    Tack för en grym blogg 🙂
    Kram

  7. Hej jag skulle jättegärna vilja vara med på utmaningen. Men när jag söker efter appen i mobilen så hittar jag den inte???

    Vad gör jag för fel??

    Mvh Madelene

  8. Det är det jag har sökt på men får inte fram. Måste man uppgradera telefon eller???
    Typiskt att man ska vara sååå jäkla oteknisk ;D

  9. Pingback: Äntligen! |
  10. Pingback: Tisdag 20130115 | WOD@Stenhall
  11. Pingback: Tveksamt | Irrhönekackel
  12. Jag har gratisappen sen tidigare men hittade inte alerts där, så jag installerade köpappen nu, men den finns inte där heller..?
    Inte supplements heller..
    Vad är det egentligen för skillnad på apparna? Jag hade börjat på den äldre innan jag skaffade den nya, så vill gärna ha medaljerna därifrån om det ändå inte är någon större skillnad 😉

  13. Hittade hit av en slump och blev väldigt intresserad av detta! Dock undrar jag om man ska kan med om man har delade magmuskler efter graviditet? Situps ska man ju tex inte göra..

    1. Hej! Jag vet inte riktigt hur det där med delade magmuskler fungerar. Jag har skälv genomgått 2 graviditeter och få delar väl musklerna på sig. Men detta ska ju gå tillbaks efter ett tag. Typ 6 mån. Då under den första tiden är det bättre att göra tex plankan. Men sen ska det vara fritt fram om man inte har problem med magen såklart 🙂

  14. Jag blir jätte förvirrad på denna appen. Varje gång jag skrivit in kortnummer och allt som behövs kommer det sedan upp att “Betalkortet kan inte användas. Ange giltig betalningsinformation” Vad är detta? Jag får spel. Är det bara mig det råkar ut för? Har iphone 4s..

  15. Hejsan! Såg denna tävling nu på morgonen! Skulle alltså tydligen skickats igår?Finns det en chans att jag kan få vara med & delta iaf?! Vill gärna vara med! Men hade ingen om detta! 🙂 Vart skickas isf bilden? Mvh Tanja

  16. Pingback: i may not be the strongest, i may not be the fastest but i’ll be damned if i’m not trying my hardest « mitt liv som foodie
  17. Hej det blir ett felmeddelandenär jag ska knappa in namn och mailadress det första man gör i apen. Det står att det blir error när de ska skicka mailadressen. Vad gör jag för fel?

  18. Hej igen! 🙂
    Jag skickade ett mail igår med bild! Fick du det?? Och till lite frågor, kan man alltså köra magträningarna 3 dagar på raken, sen 1 vilodag? Och under dessa träningsdagar kan man även köra 2 pass? Tränar man inte magen 3 dgr på raken då? Då beh väl magen vila dagen efter direkt? Det är väl då musklerna växer? Och är det tänkt att man ska skicka in bilder till dig efteråt när det gått 8 veckor? vad går rutakuten ut på mer än att man ska träna till appen? (Ifall jag missat något) Tack på förhand, hoppas på svar!! 🙂
    Mvh
    Tanja

  19. Pingback: Rutakuten ja 6 pack abs-app | Pilkettä
  20. Pingback: 280 deltagare! |
  21. Hej! Hittade denna sida först idag, tyvärr men glad jag hittade den. Blev sugen på att delta i rutakuten men det är väl för sent? Står det mer om vad det handlar om någonstans? Hur länge åt gången och är det två månader man håller på?
    / Caroline

  22. Ooohhh hittade denna precis och vill ju med vara med 😉 Kan man hoppas på så här sent? Eller när startar nästa omgång?

    Mvh Monica

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

*
*