Äntligen har jag haft mitt återbesök hos Carlanderska där jag fixade mitt kejsarsnittsärr. Jag fick tummen upp både gällande läkning och träning så nu är mitt gymkort åter aktiverat! För ska jag vara ärlig så går det sådär med morgonpromenaderna nu… Vi har absolut ingen belysning alls där vi bor och det där med att fixa utrustning som pannlampor, reflexväst och nya varmare skor för att kunna halka runt på hala rötter i mörker känns sådär lockande.

Nu blir det gymmet fram tills solen kommer fram igen med inslag av promenader när det hinns med och vädret tillåter.

Och då kom jag att tänka på Veckans Utmaning som jag körde för några år sen!

 

Så här funkar vckans utmaning:

Varje söndag fram till jul kommer det upp en ny utmaning att ta sig an under veckan. Jag ska försöka utforma dem så man inte behöver ha tillgång till gym, utan kan köra dem hemma eller utomhus.

 

Veckans utmaning #1

Denna utmaning går att göra både utomhus, hemma och på gymmet. Du behöver inga redskap, bara lite yta och motivation! Jag gör alla dessa övningar på tid och tillsammans med löpning/powerwalk etc. Ibland gör jag veckas utmaning 2 gånger under 1 vecka för att se om jag kan förbättra mitt resultat. Man gör det som passar en själv!

50 burpees
75 flutterkicks
100 pushups

150 situps

 

FÖLJ HÄR!

Gillar du sidan? Följ mig gärna på FacebookBloglovin’ eller Instagram

 

Skrivet av

Jag som skriver heter Cecilia Folkesson och bor med man och 3 småkillar på landet utanför Borås. Är Lic. kostrådgivare och har stor förkärlek till ekologiskt, naturligt och barfotalöpning.

2 Kommentarer

  1. Alltså tanken är att jag ska genomföra programmet under veckan, men kan dela upp det som jag vill eller?

    • Lite otydligt där! Ska skriva till lite mer.- Men du gör det vid ett tillfälle :)
      Jag brukar ta tid för att sen kunna ta upp övningen igen vid senare tillfälle och jämföra mina tider (Älskar att jämföra!)

      // Cecilia

Skriv en kommentar

Close