Kokosgröt är ett av mina mest googlade recept och något jag åt varje morgon i minst ett år. Utan att överdriva. Denna frukost mättar extremt bra, innehåller inga mejeriprodukter och är glutenfri. Och extremt god ska tilläggas!

Man kan variera kokosgröten mycket genom att röra i bärpulver, toppa med nötter, färska bär, frön eller kokoschips. Jag brukar även smälta ner några bitar kakaosmör. Kakaosmöret tillsammans med vaniljpulver ger kokosgröten en supergod smak!

 

kokosgröt paleo lchf

Kokosgröt

(1 portion)
2 ägg
1 msk kokosmjöl
1 dl kokosgrädde
1 krm vaniljpulver
(Ev. några bitar kakaosmör. Kan uteslutas)
Nötmjölk till servering

 

Gör så här:
– Vispa ihop alla ingredienser i kastrull på svag värme tills lagom konsistens. (Ju längre tid/varmare, desto torrare gröt)
– Häll upp i skål och servera med nötmjölk, bär och kokos. Eller det du har hemma!

Recept: Hemmagjord nötmjölk
Recept: Quinoagröt

 

kokosgröt paleo lchf

Gillar du sidan? Följ mig gärna på Facebook, Bloglovin’ eller Instagram. Och glöm inte besöka min webshop!

 

Skrivet av

Jag som skriver heter Cecilia Folkesson och bor med man och 3 småkillar på landet utanför Borås. Är Lic. kostrådgivare och har stor förkärlek till ekologiskt, naturligt och barfotalöpning.

4 Kommentarer

  1. Är det någon som testat att göra gröten i mikron? Hur gjorde du och blev det bra?

  2. 2 ägg? Hur mycket havregryn? Confused men vill prova. Älskar kokos!

Skriv en kommentar

Close