naturlig träning
Träning

Träningsutmaning: Kondition och styrka

Här kommer en träningsutmaning du kan göra hemma, utomhus eller på gymmet! Knäböj och armpress (armhävningar) – en utmaning för både kondition och styrka!

Du väljer själv din nivå: knäböj kan göras 90° eller djupare och armpress kan göras på knä eller tå. När och hur länge du vilar avgör du själv men bli inte stående för länge då utmaningen är på tid!

 

Träningsutmaning: Kondition och styrka

Utför följande repetitioner så fort du kan:

– 19 knäböj + 1 armpress
– 18 knäböj + 2 armpress
– 17 knäböj + 3 armpress
– 16 knäböj + 4 armpress
– 15 knäböj + 5 armpress
– 14 knäböj + 6 armpress
– 13 knäböj + 7 armpress
– 12 knäböj + 8 armpress
– 11 knäböj + 9 armpress
– 10 knäböj +10 1armpress

 

Sätt klockan!

Ta tiden och kör samma upplägg några veckor i rad för att se hur dina resultat förbättras!

 

Previous Post Next Post

Du kanske även gillar detta

8 Kommentarer

  • Reply Emelie 16 februari, 2017 at 16:21

    Armpress? Är det samma sak som armhävning? Och knäböj är squat?=) Bara så vi pratar samma sak=)

  • Reply Matilda 16 februari, 2017 at 16:38

    Kanon! Skulle du göra dessa set 1x per vecka eller oftare? Jag springer mycket men jobbar på att bli snabbare och att springa smartare.

    Du är bäst!

    • Reply Cecilia Folkesson 18 februari, 2017 at 11:43

      Kör dessa en gång i veckan. Du kan köra samma upplägg med andra övingar. Tex burpees och sit ups. Lycka till och TACK <3
      // cecilia

  • Reply Jennie 18 februari, 2017 at 10:55

    Ok, jag är på!

  • Leave a Reply

    Close