rysk yoghurt med hallon och kokos

På vardagarna hinner vi knappt äta frukost. Eller i alla fall inte göra varierande frukostar. Det går som på räls, samma frukosta varje dag. Det ska gå snabbt, så få moment som möjligt, och ju mindre disk – desto bättre. Kan tänka mig att många känner igen sig i det.

När det är helg är det annorlunda. Barnen får välja frukost, och vi har tid att sitta och äta länge. De morgnar Otis håller sig lugn.

 

Här kommer tre tips på goda frukostar:

ägg-naturlig-mat
Kokta ekologiska ägg med smör, salt och massa svartpeppar.

 

rysk yoghurt med hallon och kokos
Rysk yoghurt med varma hallon, cashewnötter, kokos och vaniljpulver.

Tips! Rysk yoghurt innehåller mer fett än turkisk- och grekisk yoghurt. Då man blir mättare av den ryska äter man automatiskt en mindre mängd mejeri, vilket brukar uppskattas av magen.

 

grön smoothie
Grön smoothie med avokado, ingefära, spenat, äpple och citron.

Här hittar du hela receptet

Vilket är din favoritfrukost?

 

Fler recept hittar du här:

Paleo-recept
LCHF-recept

 

 

Följ här:

Gillar du sidan? Följ mig gärna på FacebookBloglovin’ eller Instagram

 

Missa inte Nyhetsbrevet!

Få tips, nyheter och nya recept direkt i inkorgen – Prenumerera på mitt nyhetsbrev!

5 kommentarer

  1. Hej Cecilia!
    Din blogg är så otroligt inspirerande och bra, älskar att du inspirerar till att även barn ska äta mindre socker och liknande. Är dina barn olika när det gäller vad de gillar och äter? Otis verkar ju (enligt bloggen iaf) äta det mesta du ger. Är det för att du gett honom den maten från början medan de andra fått mer “smak” på socker? Är mest nyfiken på vad du tänker kring vanor och hur de formas tidigt?

  2. Den gröna smoothien hat jag druckit varje dag sen över 1,5 år tillbaka. Älskar den! På vardagarna “fuskar jag” dock med 1dl äppelmust istället för äpplet för att jag ska hinna. Just ja, selleri har jag i också.

  3. Just nu är jag inne i en period med massor av naturell keso med olika sorters fruktsallad och mandel eller valnötter. Och kokta ägg!

    Men i över ett år (2013-2014) drev jag en frukostblogg, som fortfarande ligger ute i sin helhet. Enorm variation på olika frukostar, både varma och kalla, glutenfria, smoothies, sött och salt… Men alltid färgglatt och aldrig fettskrämt:)

  4. Idag åt jag en avocadokräm gjord på avocado och banan toppad med hackade hasselnötter och hallon! Väldigt gott

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

*
*

Close