Kokosflingor: Stärker immunförsvaret, antiinflammatorisk förmåga att motverka bakterier, virus och svampinfektioner, balanserar insulinutsöndringen. 3,4% kolhydrater, 63% fett.

Macadamianöten: Den fetaste av alla nötter. 80% fett och 2-3% kolhydrater. Klockrent!

Paranöten: Innehåller högsta halten selen av samtliga nötter. Innehåller också magnesium som är bra för hjärtat. 66% fett och 3,8% kolhydrater.

Finns att köpa här.

Skrivet av

Jag som skriver heter Cecilia Folkesson och bor med man och 3 småkillar på landet utanför Borås. Är Lic. kostrådgivare och har stor förkärlek till ekologiskt, naturligt och barfotalöpning.

6 Kommentarer

  1. Jag håller en inte så strikt lchfstil. Bla för att jag är nötallergiker, kan inte äta mandlar heller. Har du nåt tips om vad jag kan ersätta nötterna med? Som det inte är för mycket kolisar i

    Tack

    ps du är en bra inspirationskälla :0)

  2. Ville bara saga att jag tycker du ar valdigt inspirerande! Jag blir riktigt sugen pa att komma igang med traningen igen nu efter ett par manaders uppehall 🙂

    Till Hökis: Babybell/fetaostkuber/brie/andra ostar i snack size, kokta agg (kanske lite trist), gurkstavar med guacamole (mosad avokado, vitlok, chili, lite citron och nagon sked creme fraiche om man vill) eller bar (hallon, blabar, jordgubbar) som de ar eller med turkisk yougurt/vispad gradde/kesella.

  3. Cicci, jag är på g nu. Körde igång igår 🙂 Letar bra bilder att skicka till dig å sen behöver jag en massa massa tips!!! From nu är du min flottiscoach!

Skriv en kommentar

Close